Bankkártyák

Vásárlásai kényelmes és biztonságos lebonyolításához igényeljen forintban vezetett fizetési számlájához bankkártyát!

 

Miért érdemes Önnek bankkártyával rendelkezni?

Mert:

  • belföldi és külföldi Mastercard logóval ellátott kereskedelmi elfogadó helyeken díjmentesen vásárolhat,
  • Önnek mindig csak minimális készpénz mennyiséget szükséges magánál tartania,
  • bankkártyájával a fizetési számlához kapcsolható folyószámla hitel egyenlegét könnyen el tudja érni,
  • belföldi és külföldi Mastercard logóval ellátott bankjegykiadó automatából a nap 24 órájában könnyen készpénzhez juthat,
  • SMS szolgáltatás igénybevétele esetén bankkártyás tranzakcióiról SMS üzenetben is tájékoztatjuk, így számlaegyenlegéről mindig pontos információval rendelkezhet,
  • internetes vásárlásainak fizetéseit díjmentesen bonyolíthatja (kivéve: Interneten keresztüli szerencsejáték),
  • a bankkártyához kapcsolódóan opcionális biztosítás igénylésére van lehetősége melynek havi díját a hatályos Bankkártya Hirdetmény tartalmazza,
  • a főkártya mellé társkártyát is igényelhet.

 

Hogyan igényelhető bankkártya?

Személyesen az Ön számlavezető fiókjában.

 

Milyen költségei vannak a bankkártyának?

A bankkártyáknak éves díja van. A díj mértéke a kártya típusától függ, ezen felül egyes kártyatranzakciók után kell díjat fizetni. Kérjük, a pontos díjtételekről tájékozódjon mindenkor aktuális Bankkártya Hirdetményünkből.

 

Mi a különbség a dombornyomott és az elektronikus bankkártya között?

Az elektronikus bankkártya csak elektronikusan használható, ott ahol a kereskedő a közvetlen online kapcsolaton keresztül leellenőrzi, hogy a bankszámlán rendelkezésre áll-e a vásárláshoz szükséges összeg. A legtöbb bankkártya elfogadóhely ma már ilyen, de előfordulnak olyanok – jellemzően külföldön – ahol nincs lehetőség elektronikus bankkártya használatra, vagy az elfogadóhelyen (jellemzően autóbérlés, szállodafoglalás során) csak dombornyomott kártyát fogadnak el. Annak, aki ebben a környezetben is biztonsággal használható bankkártyát szeretne, érdemes dombornyomott bankkártyát igényelni.

 

Mennyi időt vesz igénybe a bankkártya elkészítése?

A bankkártyát a szerződés aláírását követően rendeli meg Bankunk, amennyiben van fedezet a bankszámlán az igényelt bankkártyához kapcsolódó díjak terhelésére, ezért a számlanyitást követően javasolt minél előbb a számlára utalni vagy befizetni a szükséges összeget. A megrendelést követő 30 napon belül várható a bankkártya legyártása és megküldése Bankunkhoz, amelyet a Kártyabirtokos a számlavezető bankfiókjában vehet át a PIN kóddal együtt. Bankunk a kártya elkészüléséről értesíti Önt!

 

Hogyan aktiválható a bankkártya?

A Bank a bankkártyát a személyes átadáskor aktiválja, az átvételt követő néhány percen belül a bankkártya már használható.

 

Módosítható-e az átadott PIN kód?

Igen, a bankjegykiadó automata menüjében szereplő „PIN kód módosítása” menüpont kiválasztásával, majd a személyes PIN kód beírásával módosítani lehet a PIN kódot.

 

Milyen árfolyamon számolják el a bankkártyákkal külföldön végrehajtott tranzakciókat?

A külföldi devizanemben elszámolásra benyújtott bankkártyás terhelési tranzakciók könyvelésekor a Takarékbank Zrt. (mint a Duna Takarék Bank Zrt. által forgalmazott bankkártyák kibocsátója) a tranzakciók feldolgozásának napján érvényes saját külkereskedelmi deviza eladási árfolyamát alkalmazza. 

 

Mi a teendő a bankkártya elvesztése/eltulajdonítása esetén? Hogyan tiltható le a kártya? Van-e díja a letiltásnak?

Munkaidő alatt személyesen Bankunk fiókjaiban, illetve telefonon 0-24 óráig a (06 1) 212 02 02 telefonszámon van lehetőség a bankkártya letiltást kezdeményezni. A letiltás díját a Duna Takarék Bank Zrt. mindenkor aktuális Bankkártya Hirdetménye tartalmazza.

 

Hogyan változtathatók meg a bankkártyához tartozó limitek?

Limitmódosításra személyesen, bankfiókjainkban van lehetőség.

 

Mi a teendő, ha Ön elfelejtette a PIN kód-ját?

Biztonsági okokból a PIN kód nincs nyilvántartva, ezért a PIN boríték újragyártása szükséges. A PIN kód pótlását személyesen bankfiókjainkban kérheti. A PIN kód pótlás díját a Duna Takarék Bank Zrt. mindenkor aktuális Bankkártya Hirdetménye tartalmazza.

 

Mi történik, ha készpénzfelvételi vagy vásárlási tranzakció során téves PIN kódot ad meg?

ATM-en bonyolított tranzakció során elrontott PIN kód: ha a bankkártyához tartozó PIN kódját ATM-es készpénzfelvét esetén egy napon belül legalább 2 alkalommal tévesen adta meg, a próbálkozást aznap ATM-en keresztül már ne kísérelje meg, mert további rossz PIN kód megadása esetén a terminál bevonhatja a bankkártyáját. 

Vásárlás során elrontott PIN kód: amennyiben POS terminálon történik egy napon belül 3 alkalommal PIN rontás, abban az esetben a bankkártya zárolásra kerül egészen addig, míg egy ATM-en chipes sikeres tranzakciót el nem végez az ügyfél, ez ugyanis nullázza a PIN rontások számát és ezt követően a bankkártya újra használható lesz.

 

A Duna Takarék Bank Zrt-nél a vállalkozói forint (pénzforgalmi) fizetési számlához tetszőleges számú, az alábbi két típusú bankkártya igényelhető:

  • Mastercard Business bankkártya: dombornyomott bankkártya, amelynek elfogadása széles körű belföldön és külföldön egyaránt. Ezen bankkártyával belföldön, külföldön és interneten keresztül is van lehetőség vásárlási tranzakciót indítani, valamint bármely, akár külföldi hitelintézet ATM berendezéséből a nap 24 órájában vehető fel készpénz.
  • Mastercard Electronic Business bankkártya: elsősorban azon vállalkozások számára előnyös, amelyek nem igénylik egy dombornyomott bankkártya széles felhasználási lehetőségeit és főként belföldön, kizárólag elektronikus környezetben használják a bankkártyát. Nemzetközi és internetes használatra korlátozottan alkalmas.

 

Minden további, a bankkártyák használatával kapcsolatos tudnivaló a mindenkor hatályos A lakossági és vállalati bankkártyák Üzletszabályzata és Általános Szerződési Feltételei c. dokumentumban található meg, míg a kondíciókat a mindenkor hatályos Bankkártya hirdetmény tartalmazza.

A bankkártya igénylés feltételeiről érdeklődjön bankfiókjainkban.