Bankkártya / hitelkártya külföldön történő használata

Fontos tudnivalók

 

  • Ellenőrizze és aktualizálja a Bankunknál megadott elérhetőségeit!
    Külföldre utazás előtt kérjük, ellenőrizze Bankunknál megadott elérhetőségi adatainak (különösképpen telefonszámának és elektronikus levélcímének) naprakészségét, változás esetén jelentse be módosuló adatait.
  • Értesítsen minket úti céljáról!
    Így megelőzhető kártyájának esetleges szükségtelen zárolása a szokatlan külföldi tranzakciók miatt. Utazását bejelentheti bármelyik fiókunkban
  • Kössön utasbiztosítást!
    A nyaralás alatti balesetek és betegségek éppen elég kellemetlen élménnyel szolgálhatnak, ne tetézze még az ezek miatt fizetendő számlákkal is.
     
  • Jegyezze fel a telefonos ügyfélszolgálat elérhetőségeit!
    Mentse el telefonján, hogy pl. bankkártyája esetleges elvesztése esetén azonnal intézkedhessünk.
     
  • Igényeljen kártyához biztosított SMS szolgáltatást!
    Biztonsága érdekében SMS-ben értesülhet a bankkártyával és hitelkártyával végzett tranzakciókról, így folyamatosan nyomon követheti számlaegyenlegének alakulását. A szolgáltatásért fizetendő díjat megtalálja a bankszámlacsomagjának megfelelő, illetve a Hitelkártya Hirdetményben.
     
  • Miért fordulhat elő, hogy átmenetileg blokkolásra kerül a kártyája külföldi használat esetén?
    Az általános vásárlási szokásoktól feltűnően eltérő, szokatlan tranzakciók esetén amennyiben kollégáink úgy ítélik meg, hogy a tranzakció magas kockázatú, úgy átmenetileg zárolhatják a kártyát, az Ön érdekében, az esetleges visszaélések megelőzése céljából. Ebben az esetben a számlavezető Bank a lehető leghamarabb felveszi Önnel a kapcsolatot a kérdéses tranzakció egyezetése érdekében. Amennyiben a kártyahasználat során problémát észlel, a tranzakció elutasításra kerül, akkor a Takarékbank ügyfélszolgálatával illetve a számlavezető bankkal telefonon keresztül egyeztethet a zárolás feloldása érdekében.
     
  • Mi történik, ha előre értesíti a Hitelintézetet tervezett utazásáról?
    A hitelintézeti rendszerek az Ön védelmében folyamatosan ellenőrzik a bankkártyás tranzakciókat. Ha tudatja velünk külföldi tartózkodásának tényét, pontosabban tudjuk a munkánkat végezni. Az utazás célját és időtartamát rögzítjük rendszerünkben, ezzel csökkentve a szükségtelen zárolás lehetőségét. A lehetséges zárolást azonban ez nem zárja ki teljesen, hiszen ha a bejelentés ellenére is szokatlan tranzakciót észlelünk, az Ön és a visszaélések megelőzése érdekében megtesszük a szükséges lépéseket. Tájékoztatjuk, hogy a zárolás feloldása díjmentes.

 

       Telefonos Ügyfélszolgálat: +36 1 212 0202

      

A bankkártya/hitelkártya használatával és a felmerülő kockázatokkal kapcsolatban, valamint a biztonságos külföldi kártyahasználatról további hasznos információt az alábbi, MNB által publikált összefoglalókban talál:

https://www.mnb.hu/letoltes/12-a-bankkartya-hasznalata-1.pdf

https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankkartyak/bankkartya-hasznalat/bankkartyahasznalat-kulfoldon