FIGYELEMFELHÍVÁS! CSALÁS, BANK NEVÉBEN TÖRTÉNŐ VISSZAÉLÉSEK

Tisztelt Ügyfelünk!

 

Sajnos gyakori visszaélési formává vált a banki ügyfelek telefonon, e-mailen, SMS üzenetben történő megtévesztése, a csalók ezúton próbálják a banki ügyfelek adatait megszerezni és hozzáférni a számlaegyenlegükhöz.

Az MBH Duna Bank Zrt. Ügyfelei a közelmúltban több telefonhívást kaptak magukat banki dolgozónak kiadó személyektől, akik adategyeztetésre hivatkozva vagy egyéb indokkal próbálták megszerezni az ügyfeleinktől a bankkártya és számlaadataikat, az internetbanki belépési kódokat, vagy akár különböző átutalások indítására próbálták rávenni ügyfeleinket.

 

Felhívjuk figyelmét, hogy:

az MBH Duna Bank nem kezdeményez olyan telefonhívást, amelyben bankkártya adatokat, bankszámla információkat kérne Ügyfeleitől!
a Bank sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kér banki, bizalmas adatot, PIN kódot, jelszót, internet banki belépési adatokat, tranzakció hitelesítő kódot, bankkártya adatot, bankkártya érvényességi időt vagy bankkártya CVC kódot!

 

Mit tehet Ön? Hogyan védekezhet a csalások ellen? 

  • Legyen gyanús, ha olyan telefonhívást, vagy bármilyen csatornán keresztüli üzenet kap, amelyben Önt banki, bizalmas adatok kiadására kérik. 
  • Ha telefonhívással keresik, ne adjon meg banki adatot, információt.  
  • SMS-ben vagy e-mail-ben kapott üzeneteknél győződjön meg arról, hogy az üzenetben található hivatkozások valóban a feladó weboldalára hivatkoznak-e és nem egy ideiglenesen, megtévesztés céljából létrehozott idegen weboldalra. Legyen körültekintő, inkább törölje a gyanús tartalmú üzeneteket!
  • Ne telepítsen ismeretlen, kétes eredetű programot se a számítógépére se a telefonjára.
  • Mielőtt bejelentkezik a bank internetbanki felületére, győződjön meg, hogy a biztonsági tanúsítvány megfelelő-e. Bankunknál a weboldal tanúsítványát a Netlock Kft. biztosítja, amelyet a böngészőben, a címsorban lévő lakat logó kijelölésével tud ellenőrizni.
  • Kérjük, jelezze a számlavezető bankfiókjának, vagy a banknak a lenti elérhetőségeken, ha a fent felsorolt csalásra utaló helyzettel, vagy bármely más visszaélési formával találkozik, segítve ezzel a csalások megelőzését!

 

Amennyiben Bankunk, vagy akár más hitelintézet nevében e csatornákon keresik, járjon el körültekintően! Ne adja meg adatait, ne kezdeményezzen átutalást, ne adjon ki jelszavakat és kódokat!

Ha bankkártyájával, számlájával kapcsolatos kérdése van, kérjük keresse közvetlenül a fiókjainkat vagy jelezze a Bank bármelyik központi elérhetőségén!

Telefon: 06 96/ 550-720

E-mail: kozpont@mbhdunabank.hu

Levelezési cím: 9022 Győr, Árpád út 93.

 

Az MBH Duna Bank Zrt. elkötelezett a biztonságos, jogszabályoknak megfelelő működés iránt, ezért lehetőséget biztosít ügyfelei, üzleti partnerei részére, hogy amennyiben jogszabálysértő, vagy visszaélés gyanús esetet tapasztalnak, akkor azt akár névtelenül is bejelenthessék. Erre a célra a Bank jogsertesek@mbhdunabank.hu címen elektronikus csatornát üzemeltet, illetve a Bank postai úton is fogad bejelentéseket az alábbi címre:   MBH Duna Bank Zrt., Compliance Osztály, 9022 Győr, Árpád út 93.