Digitális biztonság

ÜGYELJEN DIGITÁLIS BIZTONSÁGÁRA, NE VÁLJON ONLINE CSALÁS ÁLDOZATÁVÁ!

Ügyfeleink a közelmúltban több telefonhívást kaptak magukat banki dolgozóknak kiadó személyektől, akik adategyeztetésre vagy egyéb indokra hivatkozással próbálják megszerezni az ügyfeleinktől a bankkártya és számlaadataikat, valamint internetbanki belépési adataikat, vagy akár különböző utalások indítására próbálják rávenni ügyfeleinket.

Sajnos egyre gyakrabban előforduló módszer, hogy a telefonhívások során különböző alkalmazások letöltését kérik az online bankolásra használt mobiltelefonra vagy számítógépre. A program telepítése után a csalók korlátozás nélkül hozzáférhetnek az óvatlan ügyfelek adataihoz és bankszámláihoz.

 

Felhívjuk Ügyfeleink figyelmét, hogy:

  • az MBH Duna Bank nem kezdeményez telefonhívásokat bankkártya adatok, bankszámla információk egyeztetése miatt;

  • a Bank nem kér e-mailben, telefonon vagy SMS-ben az ügyfeleitől bizalmas adatokat;

  • a Bank nem kér bankkártya adatokat, PIN kódot, IPIN kódot, CVC számot vagy egyéb kódot;

  • a Bank nem kér NetB@nk használathoz szükséges felhasználói nevet, jelszót Öntől, nem kéri az sms-ben küldött egyszer használatos jelszavát sem;

  • a Bank nem kéri, hogy a telefonjára, számítógépére bármilyen programot telepítsen (mint például a TeamViewer, AnyDesk);

  • a Bank nem kéri, hogy átutalást indítson a számlájáról;

  • az aktuális csalási trendekről a kiberpajzs.hu internetes oldalon tájékozódhat.

Ha a fentiek bármelyikét tapasztalja, felmerül a bűncselekmény gyanúja!
Amennyiben Bankunk vagy akár más hitelintézet nevében a fentiekkel kapcsolatban keresik, járjon el körültekintően és ne adja meg az adatait, jelszavát, ne telepítsen programokat eszközeire, és ne indítson átutalást!
Ha a Bank nevében gyanús telefonhívást, SMS-t, e-mailt kap, kérjük jelezze bármelyik elérhetőségünkön!

 

A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Navigátor oldalán további hasznos tanácsokat kaphat arról:

  • hogyan lehet védekezni ezen csalások ellen;
  • miért van kiemelt jelentősége a biztonságos ügyfélhitelesítésnek;
  • mit érdemes szem előtt tartani a különböző közösségimédia-platformok használata során;
  • mit érdemes tenni, kihez lehet és érdemes fordulni, ha adathalász csaláskísérlet gyanúja merül fel,

valamint ismertetik a leggyakoribb adathalász csalástípusok jellemzőit, és tippekkel szolgálnak arra, hogyan érdemes megelőzni egy-egy ilyen támadást.

Ajánljuk még