Digitális biztonság
ÜGYELJEN DIGITÁLIS BIZTONSÁGÁRA, NE VÁLJON ONLINE CSALÁS ÁLDOZATÁVÁ!
Ügyfeleink a közelmúltban több telefonhívást kaptak magukat banki dolgozóknak kiadó személyektől, akik adategyeztetésre vagy egyéb indokra hivatkozással próbálják megszerezni az ügyfeleinktől a bankkártya és számlaadataikat, valamint internetbanki belépési adataikat, vagy akár különböző utalások indítására próbálják rávenni ügyfeleinket.
Sajnos egyre gyakrabban előforduló módszer, hogy a telefonhívások során különböző alkalmazások letöltését kérik az online bankolásra használt mobiltelefonra vagy számítógépre. A program telepítése után a csalók korlátozás nélkül hozzáférhetnek az óvatlan ügyfelek adataihoz és bankszámláihoz.
Felhívjuk Ügyfeleink figyelmét, hogy:
- a Duna Takarék Bank nem kezdeményez telefonhívásokat bankkártya adatok, bankszámla információk egyeztetése miatt;
- a Bank nem kér e-mailben, telefonon vagy SMS-ben az ügyfeleitől bizalmas adatokat;
- a Bank nem kér bankkártya adatokat, PIN kódot, IPIN kódot, CVC számot vagy egyéb kódot;
- a Bank nem kér NetB@nk használathoz szükséges felhasználói nevet, jelszót Öntől, nem kéri az sms-ben küldött egyszer használatos jelszavát sem;
- a Bank nem kéri, hogy a telefonjára, számítógépére bármilyen programot telepítsen (mint például a TeamViewer, AnyDesk);
- a Bank nem kéri, hogy átutalást indítson a számlájáról.
- az aktuális csalási trendekről a kiberpajzs.hu internetes oldalon tájékozódhat.
Ha a fentiek bármelyikét tapasztalja, felmerül a bűncselekmény gyanúja!
Amennyiben Bankunk vagy akár más hitelintézet nevében a fentiekkel kapcsolatban keresik, járjon el körültekintően és ne adja meg az adatait, jelszavát, ne telepítsen programokat eszközeire, és ne indítson átutalást!
Ha a Bank nevében gyanús telefonhívást, SMS-t, e-mailt kap, kérjük jelezze bármelyik elérhetőségünkön!
A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Navigátor oldalán további hasznos tanácsokat kaphat arról:
- hogyan lehet védekezni ezen csalások ellen;
- miért van kiemelt jelentősége a biztonságos ügyfélhitelesítésnek;
- mit érdemes szem előtt tartani a különböző közösségimédia-platformok használata során;
- mit érdemes tenni, kihez lehet és érdemes fordulni, ha adathalász csaláskísérlet gyanúja merül fel,
valamint ismertetik a leggyakoribb adathalász csalástípusok jellemzőit, és tippekkel szolgálnak arra, hogyan érdemes megelőzni egy-egy ilyen támadást.
Ajánljuk még a Magyar Nemzeti Bank banki csalásokról szóló cikkét: Dr. Tarpai Lajos Tamás: Új trükkökkel támadnak a bank csalók, 2022.04.27.